menubalk

> Nieuws >  Museumvrijwilligers ontvangen onderscheiding

13 januari 2015

In de afgelopen weken hebben een aantal museumvrijwilligers een onderscheiding mogen ontvangen:

Johan de Wittspeld

Tijdens de bijeenkomst van 20 december ter afsluiting van het museum jaar 2014, welke werd gehouden in het Restaurant en Partycentrum Wantijpaviljoen in Dordrecht, ontvingen dhr. P.A. van den Broek en mw. J.A. Willemstijn de Johan de Wittspeld. De onderscheidingen werden uitgereikt door wethouder E. van de Burgt.

De heer Van den Broek is ruim 11 jaar vrijwilliger bij Museum 1940 - 1945, waar hij de museumbibliotheek en het archief beheert en rondleidingen verzorgt. Mevrouw Willemstijn is eveneens al jaren vrijwilliger bij Museum 1940 - 1945 en daarnaast organiseerst zij al meer dan 12 jaar activiteiten in wijkcentrum De Klockelaer.

Museumkruis van Verdienste

Tijdens de voornoemde eindejaars bijeenkomst werden ook nog drie vrijwilligers onderscheiden met het Museumkruis van Verdienste in Brons voor hun jarenlange inzet voor Museum 1940 - 1945, te weten dhr. C. Boer, mw. J.A. Willemstijn en dhr. A.D. Aarnoudse. Deze onderscheidingen werden namens het museumbestuur uitgereikt door bestuursvoorzitter dhr. Th.J. Berendsen.

De Dordtse Beloften

Op 6 januari jl. heeft museumvrijwilliger Peter (P.H.J.) Berendsen de onderscheiding "De Dordtse Beloften" ontvangen, voor zijn inzet als vrijwilliger in Museum 1940 - 1945 tijdens de zomervakantie. Deze jongerenonderscheiding is een speciaal ontworpen gemeentelijke onderscheiding voor jongeren die een bijzondere prestatie leveren voor anderen of voor de stad. De jongerenlintjes werden uitgereikt door burgemeester Drs. A.A.M. Brok.

Fotografie en © copyright J. Beun